حق پخش المپیک را خریده‌ایم

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در پشت صحنه سریال «طوبی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعزام تیم رسانه‌ای صداوسیما برای پوشش مسابقات ۲۰۲۴ المپیک توضیح داد: برای اعزام همکاران‌مان و همچنین گرفتن سیگنال مسابقات مراحل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۶۸
 
هم با کشور میزبان و هم با شرکت خدمات‌دهنده ژاپنی در تماس بودیم، اما اگر اشتباه نکنم یکی از سخت‌ترین المپیک‌هایی بود که پیگیری‌های مفصلی به دور از اعلام رسانه‌ای داشتیم تا سرانجام موفق شدیم هم به‌صورت کامل قرارداد سیگنال رسانه‌ای را منعقد کنیم و هم بخش قابل توجهی از همکاران‌مان که شامل همه اعضا باشد در اولین فرصت اعزام شوند.جبلی با تاکید بر این‌که حق پخش بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ خریداری شده است، بیان کرد که کار دریافت ویزای تیم رسانه‌ای هم امروز و فردا نهایی می‌شود.او سپس یادآور شد که در زمینه دریافت سیگنال و دریافت ویزا پروسه بسیار سختی داشته‌اند و به همین دلیل آن را رسانه‌ای نکردند تا روال کار به‌درستی طی شود.رئیس سازمان صداوسیما درباره پخش بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تاکید کرد: درحال‌حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و ان‌شاءا... تمام بازی‌های المپیک را با توجه به این‌که حق پخش را خریداری کرده‌ایم تقدیم مخاطبان می‌کنیم. امیدواریم گروه رسانه‌ای نیز بدون کمترین نقصی اعزام شوند و عملکرد خوبی داشته باشند.وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ساخت سریال درباره شهید نواب‌صفوی عنوان کرد: شخصیت‌ها و مفاخر تاریخی و فرهنگی و انقلابی در کشور ما بسیار هستند که شهید نواب‌صفوی یکی از آنهاست. امیدواریم قدرت مالی ما به اندازه‌ای باشد که بتوانیم چند کار نمایشی ارزشمند را همزمان در دست تولید داشته باشیم. سازمان تلاش کرده است که سهم بیشتری را از بودجه در برنامه هفتم توسعه برخوردار شود و امیدواریم این اتفاق خود را در آثار نمایشی در سال‌های آینده نشان دهد. ما دوست داریم هر شب برای مردم آثار جذاب نمایش دهیم، همکاران هم تلاش می‌کنند و حتما بخشی از کارها باید درباره مفاخر و شخصیت‌های ملی باشد.رئیس صداوسیما در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره آثار پربیننده و سریال‌های الف و فاخر عنوان کرد: تولیدات فاخر فقط مشروط به بودجه نیست، بلکه به متن و عوامل تولید حرفه‌ای نیز مرتبط است. سریال «طوبی» یکی از آن کارهاست که همین مؤلفه‌ها را دارد و ما تلاش می‌کنیم بهترین عوامل تولید در کنار خلاق‌ترین و بااستعدادترین عوامل حضور داشته باشند.
 
۱۲سریال جلوی دوربین هستند
وی درباره آمار سریال‌های تولیدی بیان کرد: درحال حاضر۱۲سریال جلوی دوربین داریم و تا سال ۱۴۰۴ کنداکتور نمایشی ما تقریبا تکمیل شده است. آثاری هم داریم که در پیش‌تولید یا در مرحله نگارش فیلمنامه است. دوستان ما در دفتر فیلمنامه هم خیلی زحمت می‌کشند. مجموعه سیمافیلم هم با ساختار جدیدی که تولیدات در این مرکز متمرکز شده است تلاش بسیاری دارد. ما در حال حاضر برای بعد از۱۴۰۴فکر می‌کنیم.جبلی درپاسخ به سؤالی درباره سریال‌ها بیان کرد: تلاش داریم هم تنوع ساختاری و هم تنوع موضوعی در سریال‌ها داشته باشیم. در پذیرش آثارهم این تلاش را داریم تا آثار مختلفی داشته باشیم. همه سعی ما بر این است که در یک ساختار و یک طبقه موضوعی محصور نباشیم.وی درباره ساخت سریال درباره شخصیت‌های انقلاب گفت: کارهایی که قرار است درباره شخصیت‌های انقلاب ساخته شود حتما باید کارهای قوی‌ای باشد.مانمی‌خواهیم ازروی رفع‌تکلیف کاری بسازیم. پرداختن به شخصیت‌ها هم به معنای پرداخت مستقیم نیست. در کارهایی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم در کنار شخصیت اصلی، داستان‌های فرعی دیگری تولید می‌شود و سایه شخصیت اصلی در اثر دیده می‌شود تا هم حساسیت‌ها کمتر شود و هم آثار با سرعت بیشتر و پیچیدگی کمتر به تولید برسد. جبلی اضافه کرد: درباره شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان حتما سوژه‌ها، داستان‌ها و سرگذشت‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد تا درام قوی استخراج شود. ساخت آثار در دستور کار است که امیدواریم به قالب جذابی برسیم. رئیس رسانه‌ملی درباره برخی واکنش‌ها به حضور هنرمندان در تلویزیون گفت: اگرهجمه‌ای از بیرون برای نطق‌کشی از دوستانی که با ما کار می‌کنند، نباشد، از داخل هجمه‌ای وجود ندارد. وی با اشاره به مصاحبه مثبت طهماسب درباره تلویزیون عنوان کرد: آقای طهماسب جزو سرمایه‌های تلویزیون است. تلویزیون خانه اوست و ما هم در کنار او کمک می‌کنیم که کارهایی مثل «مهمانی» بهتر تولید شود. من در این چند سال گفته‌ام و غیر از این جمله از من نشنیده‌اید که در صداوسیما روی همه هنرمندان باز است. اگر خودشان علاقه‌مند باشند کارهای فاخر و جذاب انجام دهند ما هم استقبال می‌کنیم.جبلی در پایان بیان کرد: امیدواریم عزیزان از ظرفیت رسانه‌ملی به عنوان بزرگ‌ترین ابزار ارتباطی با جامعه استقبال کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها